אחד התחומים המפותחים ביותר בעולם האינטרנט, נקרא שיווק באמצעות תוכניות שותפים או שיווק באמצעות אפיליאייט לינקס.זהו בהחלט התחום הצומח ביותר ברשת האינטרנט. אז מה זה שיווק תוכניות שותפים/אפיליאייטס מרקטינג/לינקס?
שיווק תוכניות שותפים – אפיליאייט לינקס, זוהי צורת שיווק המאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט קיימים, או לאתרי נישה אשר פותחו במיוחד, לפרסם ולשווק באתר שלהם או דרך רשתות חברתיות, מוצר, שירות באמצעות: כתבה, סקירה, קישור או באנר פרסומי של גוף חיצוני צד שלישי.
עבור הפרסום באתר שלכם והפניית הגולש לתוכנית הפרסום, תזכו בעמלה או בנתח כספי מפעולת המכירה (במידה שתתבצע), את הזיכוי תוכלו לקבל בהמחאה אשר תישלח אליכם בדואר תמורת חשבונית מס.
בארץ ובעולם קיימים ברוקרים של תוכניות פרסום ודרכם ניתן לפתוח חשבון אפיליאייט ולחפש תוכניות לשיווק ולפרסום תמורת עמלה ידועה מראש. חשבון האפיליאייט הנו חשבון צבירה מנוהל.
בחשבון הנ"ל ייזקפו הרווחים בגין ההפניות והמכירות אשר בוצעו דרך מספר הזיהוי שלכם. בדרך כלל כאשר תגיעו לסף כספי של כ – 100 דולר, הסכום אשר צברתם בחשבון שלכם, יישלח אליכם בהמחאה לכתובת הדואר אשר סיפקתם.
בארץ תחום השיווק באמצעות תוכניות שותפים צובר תאוצה וניתן למצוא מגוון של תוכניות שותפים בשפה העברית עבור אתרים ישראליים במגוון נישות וקטגוריות וכן מספר ברוקרים המאגדים שלל הצעות לפרסום.
מודל תוכניות שותפים מאפשר לגופים ולאנשים פרטיים לנצל את האינטרנט כפלטפורמה שיווקית אשר מאפשרת לכל אחד למכור את מרכולתו. בין השירותים הנמכרים באמצעות תוכניות שותפים, ניתן למצוא: ספרים אלקטרוניים, קורסים ללימודי אונליין במגוון נושאים, תוכנות ויישומי מחשב, מוצרים, שירותים, חופשות ועוד המון נושאים.
תחום שיווק תוכניות שותפים דורש מיומנות ברמה גבוהה מאוד, למרבית העוסקים בתחום באופן מקצועי, זהו העיסוק הבלעדי שלהם ומקור ההכנסה הבלעדי שלהם. לכן, כאשר נכנסים לתחום השיווק באמצעות תוכניות שותפים יש קודם כל להתחיל לפעול על אש קטנה, ללמוד, להתמקצע ולהתפתח בהתאם.
לתשומת ליבכם, זהו תחום עם סף נטישה גבוה במיוחד! התחום הנו קשה ביותר ורבים אשר ניסו להיכנס בצורה כוחנית, חוו כשלונות והפסדים גדולים.
כיום, כאשר משווק תוכניות מחליט ללכת ולפרסם נישה או תחום מסויים באמצעות תוכנית שותפים כלשהי, הוא הופך את בדיקת הכדאיות הכלכלית של שיווק התוכנית לדבר קריטי.
בדיקת היתכנות של התוכנית כוללת: כדאיות של הקמת אתר, כדאיות של הנישה, בדיקה של ערוצי הפרסום והשיווק תוך ניסיון בדיקה של עלויות הפרסום והתחרות לנישה ולמוצר, עלויות השיווק הנדרשות להוצאת התוכנית אל הפועל, כל זאת בניסיון לקבל תמונת מצב בצורה בהירה ומפוקחת.
אפיליאייט חייב לבדוק ולאבחן את כיווני השוק, המגמות הקיימות בתחום/בנישה, אבחון של קהלי יעד פוטנציאליים, מהי רמת התחרות בתחום על ידי מוצרים מתחרים וכן על ידי אתרי אינטרנט קיימים, מה מידת הביקוש וכמות החיפושים היומית והחודשית לפי מילות מפתח תוך ביצוע מחקר מילות מפתח יסודי, בדיקת עונתיות, בדיקת ערוצי פרסום מובילים אצל מתחרים, פוטנציאל ברשתות חברתיות וכל זאת כדי שיהיה לו עוגן לתוכן איכותי ולפלטפורמה להבאת קהל יעד איכותי וממוקד לתוכנית השותפים אשר הוא בחר לשווק.
בארץ קיימים מספר קורסים ללימודי שיווק תוכניות שותפים באונליין, אם הנושא הזה מאוד מעניין אתכם וגם אתם רוצים לצאת לעצמאות כלכלית חשוב שתלמדו לעשות זאת נכון וראוי שתשקלו ללמוד באחד הקורסים האיכותיים הקיימים בתחום. לימוד יסודי של התחום ייחשב כהשקעה אפקטיבית באמצעותה תוכלו לבוא לידי ביטוי תוך בניית עסק עצאי מרוויח ומוביל בשיווק תוכניות שותפים.